Wordt het teveel ontvangen geld teruggestort?

Het volledige dossier is voldaan, wij hebben zelfs teveel geld ontvangen.

  • Als je nog andere dossiers bij ons hebt, dan verrekenen wij het tegoed voor je met één van de openstaande dossiers. Je ontvangt een brief van ons waarin we aangeven welk bedrag verrekend wordt met welk dossier. In onze brief leggen we uit wat je kunt doen als je niet wilt dat we het bedrag verrekenen.

  • Als je geen ander dossier bij ons hebt, dan storten wij het teveel ontvangen bedrag altijd terug naar jouw werkgever of uitkerende instantie. De reden hiervoor is dat wij geen zicht hebben op eventuele andere beslagen die gelegd zijn. Het zou dus zo kunnen zijn dat het bedrag dat bij ons teveel is ontvangen, bedoeld is voor de volgende beslaglegger. Jouw werkgever of uitkerende instantie heeft hier zicht op en kan dus bepalen aan wie het teveel ontvangen bedrag uitbetaald moet worden.

Het teveel ontvangen bedrag wordt door ons binnen 10 werkdagen na ontvangst of na de herberekening teruggestort aan je werkgever of uitkerende instantie. Hier hoef je geen contact met ons over op te nemen.

De beslagvrije voet blijkt te laag te zijn

Wanneer de beslagvrije voet te laag blijkt te zijn, storten wij het verschil naar je terug. We berekenen het verschil altijd tot maximaal een jaar voor je aanvraag, dit is namelijk wat de wet hierover voorschrijft.

Bij de zaken die wij behandelen voor een collega-deurwaarder, kun je het terugstortverzoek direct bij hen indienen.

Het teveel ontvangen bedrag wordt door ons binnen 10 werkdagen na ontvangst van je rekeningnummer of na de herberekening teruggestort op je rekening. Zorg er dus voor dat je bij je aanvraag voor de herberekening van de beslagvrije voet altijd je IBAN-rekeningnummer meestuurt.

GGN MijnIncasso is onderdeel van GGN