U bent niet verplicht om uw vakantiegeld te gebruiken om uw schuld(en) mee af te lossen. We raden u wel aan om uw schuld(en) zo snel mogelijk te betalen.
Wanneer u uw schulden niet betaalt én geen betalingsregeling met ons afspreekt, dan kunnen er hoge kosten voor uw rekening komen. Voorbeelden hiervan zijn: incassokosten, rente en de kosten voor een dagvaarding. Wanneer wij al in het bezit zijn van een vonnis of dwangbevel, mag er zelfs beslag gelegd worden op uw inkomen, auto en/of huis.
Wanneer wij beslag hebben gelegd is het niet meer mogelijk om een regeling af te spreken om zo het beslag alsnog te voorkomen. Voorafgaand aan het leggen van beslag hebben wij u meerdere malen per brief/e-mail/telefonisch verzocht om het openstaande bedrag te betalen of hier een betalingsregeling over af te spreken. U heeft niet voldaan aan uw betalingsverplichting. Het is uiteraard wel mogelijk om naast het gelegde beslag betalingen aan ons te doen. Uw dossier zal hiermee sneller afbetaald zijn, waardoor wij het beslag sneller op kunnen heffen.
U kunt op verschillende manieren betalen:
- Klik op MijnIncasso en betaal zonder in te loggen. Vermeld hierbij altijd het juiste dossiernummer.
- Op MijnIncasso kunt u inloggen en direct een overzicht van uw openstaande dossiers vinden en deze betalen. Uw betaling is voor ons direct te zien in het dossier.
- U kunt uw betaling overmaken op het IBAN-rekeningnummer: NL90INGB0686310357, t.n.v. GGN mastering credit, onder vermelding van uw dossiernummer(s). Voor betalingen vanuit het buitenland kunt u de BIC code gebruiken: BIC: INGBNL2A. Houd rekening met een verwerkingstijd van 1 werkdag.
- Op al onze vestigingen kunt u contant of per pin uw betaling aan ons doen op werkdagen tussen 9.00 en 16.00 uur. Uw betaling is direct te zien in uw dossier op MijnIncasso. Kijk op www.ggn.nl/contact voor een overzicht van onze vestigingen.
In de pré-incassobrief staan de bankgegevens van onze opdrachtgever. U kunt aan hen betalen. Vermeld bij uw betaling het kenmerk dat in de pré-incassobrief staat zodat onze opdrachtgever uw betaling direct kan verwerken.
Wanneer er een andere betaalmethode mogelijk is, dan staat dit altijd in de brief uitgelegd.
Voor het voorstellen van een betalingsregeling kunt u
- Op MijnIncasso inloggen. Klik op 'Regeling voorstellen'. Na het versturen van uw voorstel ontvangt u binnen 5 werkdagen een reactie per e-mail.
- Ons contactformulier invullen. Wij sturen u binnen 5 werkdagen een bevestiging of afwijzing van de voorgestelde betalingsregeling.
- Op MijnIncasso kunt u direct inloggen en een overzicht van uw openstaande dossier(s) vinden.
Als u in de afgelopen 2 dagen een officiële brief van één van onze deurwaarders hebt ontvangen, dan kunt u voor dat dossier het bedrag aanhouden wat in die brief staat.
- U kunt ons contactformulier invullen en kiezen voor: ‘ik heb een andere vraag’. Hier kunt u ons vragen om u een overzicht van uw openstaande dossier(s) te sturen. Wij verwachten dit binnen 7 werkdagen per e-mail of post te doen.
Heeft u al betaald aan GGN, maar toch nog een brief van ons ontvangen? Er zijn 3 mogelijkheden die gebeurd kunnen zijn:
- Uw betaling is door ons ontvangen, maar was nog niet verwerkt in het dossier op het moment dat de brief werd verstuurd.
- Uw betaling is gedaan onder vermelding van een verkeerd dossiernummer of aan een verkeerd rekeningnummer.
- U heeft niet betaald volgens de afgesproken betaalcondities. Dit kan betrekking hebben op de hoogte van het bedrag of de afgesproken betaaldatum.
Uiterlijk drie dagen na de betaling kunt u de betaling terugzien op MijnIncasso.
Kunt u uw betaling niet terugvinden op MijnIncasso en is het ook niet door GGN naar u teruggestort?
- Log in op MijnIncasso en ga naar de vordering waarin u heeft betaald. Maak vervolgens een bezwaar aan en kies voor de reden: ‘Ik heb al betaald en stuur hierbij het betaalbewijs’. Voeg uw betaalbewijs als bijlage toe. Wij verwachten binnen 10 werkdagen te reageren.
- Ga naar ons contactformulier en kies voor de optie: ‘Ik heb al betaald en stuur hierbij het betaalbewijs’. Voeg uw betaalbewijs als bijlage toe. Wij verwachten binnen 10 werkdagen te reageren.
LET OP: Op het betaalbewijs moet in ieder geval de volgende informatie zichtbaar zijn:
- de betaaldatum
- de naam van de rekeninghouder
- het rekeningnummer waarmee betaald is
- het rekeningnummer waaraan betaald is
- het bedrag
- de omschrijving
Er zijn meerdere opties mogelijk:
-
Uw betaling heeft betrekking op een andere factuur dan de factuur waar u onze brief over krijgt.
Controleer uw betaalkenmerk en de factuurgegevens. -
Uw betaling aan de opdrachtgever is bij ons nog niet bekend.
Controleer op MijnIncasso of wij de betaling hebben verwerkt.
Heeft uw betaling betrekking op de juiste factuur en is uw betaling nog niet verwerkt?
- Klik op 'Bezwaar maken' en kies voor de reden: 'Ik heb al betaald en stuur hierbij het betaalbewijs'. Voeg uw betaalbewijs als bijlage toe. Wij nemen dan contact op met onze opdrachtgever om uw betaalbewijs te bespreken. Wanneer wij een reactie ontvangen van onze opdrachtgever, brengen wij u hiervan op de hoogte. U hoeft geen contact met ons op te nemen.
- Of ga naar ons contactformulier en kies voor de optie: 'Ik heb al betaald en stuur hierbij het betaalbewijs’. Voeg uw betaalbewijs als bijlage toe. Wij nemen dan contact op met onze opdrachtgever om uw betaalbewijs te bespreken. Wanneer wij een reactie ontvangen van onze opdrachtgever, brengen wij u hiervan op de hoogte. U hoeft geen contact met ons op te nemen.
Er zijn 2 mogelijke redenen voor:
- Uw betaling is door ons ontvangen maar was nog niet verwerkt in het dossier op het moment van het versturen van de brief.
- Uw betaling is gedaan onder vermelding van een verkeerd dossiernummer of aan een verkeerd rekeningnummer.
Controleer of één van bovengenoemde opties van toepassing is voor u. Uiterlijk drie dagen na de betaling kunt u de betaling terugzien op MijnIncasso door naar het betreffende dossier te gaan. Hier ziet u een overzicht van de betalingen die u aan ons heeft gedaan.
Kunt u uw betaling niet terugvinden op MijnIncasso en is het ook niet door GGN naar u teruggestort?
-
Log dan in op MijnIncasso en klik op 'Bezwaar indienen'. Dien vervolgens een bezwaar in en kies voor de reden: ‘Ik heb al betaald en stuur hierbij het betaalbewijs’. Voeg uw betaalbewijs als bijlage toe. Wij verwachten binnen 10 werkdagen te reageren.
-
Of ga naar ons contactformulier en kies voor de optie: ‘Ik heb al betaald en stuur hierbij het betaalbewijs’. Voeg uw betaalbewijs als bijlage toe. Wij verwachten binnen 10 werkdagen te reageren.
Wanneer u de betreffende factuur al betaald heeft, dan kunt u een betaalbewijs naar onze opdrachtgever sturen. In de pré-incassobrief vindt u de contactgegevens van onze opdrachtgever.
Er zijn verschillende manieren om te betalen aan GGN. De verwerkingstijd zal daarom ook per situatie verschillen:
-
U heeft via Directbetalen of op MijnIncasso betaald: uw betaling is voor ons direct te zien in het dossier. Op MijnIncasso ziet u de betaling na 2 werkdagen in uw dossier(s).
-
U heeft een e-mail met een betaalverzoek van ons ontvangen en via de link in de e-mail aan ons betaald: op MijnIncasso ziet u de betaling na uiterlijk 2 werkdagen in uw dossier(s).
-
U heeft een betaling aan ons overgemaakt: uw betaling is binnen 2 werkdagen zichtbaar in uw dossier. Op MijnIncasso ziet u de betaling na 2 werkdagen in uw dossier(s).
-
U heeft betaald bij één van onze vestigingen: uw betaling is direct zichtbaar in uw dossier. Op MijnIncasso ziet u de betaling direct in uw dossier(s).
Ook wanneer u al een betalingsregeling met ons heeft afgesproken, ontvangt u van ons een brief of e-mail over extra aflossen met het vakantiegeld. Wij sturen u deze brieven of e-mails om u de mogelijkheid te geven om versneld uw schuld(en) af te lossen. Door versneld af te lossen, voorkomt u extra rente. Daarnaast bent u eerder schuldenvrij en hoeft u niet meer maandelijks een gedeelte van uw inkomen te reserveren voor het aflossen van uw schuld(en).
Het is echter niet verplicht om naast uw betalingsregeling (een gedeelte van) uw vakantiegeld te betalen aan ons. Wanneer u geen gebruik wilt maken van de mogelijkheid om versneld af te lossen, hoeft u geen contact met ons op te nemen. Uw betalingsregeling zal blijven bestaan en u kunt de regeling gewoon voortzetten zoals is afgesproken.
Neem contact met ons op, dan kunnen wij kijken naar de mogelijkheden van een betalingsregeling. Omdat de zitting wél doorgaat bij een betalingsregeling, komen de griffiekosten voor uw rekening.
Als u de vordering al heeft betaald, is het belangrijk om zo snel mogelijk een betaalbewijs te sturen. LET OP: Op het betaalbewijs moet in ieder geval de volgende informatie zichtbaar zijn:
1. de betaaldatum
2. de naam van de rekeninghouder
3. het rekeningnummer waarmee betaald is
4. het rekeningnummer waaraan betaald is
5. het bedrag
6. de omschrijving
- U kunt uw betaalbewijs indienen door in te loggen op MijnIncasso. Klik op ‘Bezwaar indienen’ en vervolgens op ‘ik heb al betaald’. U kunt het betaalbewijs toevoegen als bijlage.
- U kunt uw betaalbewijs ook indienen via het contactformulier. Klik dan op ‘Ik heb al betaald en stuur hierbij het betaalbewijs’. Vul de velden in en voeg uw betaalbewijs toe als bijlage.
- U kunt uw betaalbewijs ook onder vermelding van uw dossiernummer per post versturen naar Postbus 19212, 3001 BE, Rotterdam.
Wanneer wij beschikken over je e-mailadres, ontvangt u een aantal dagen voor de betaaltermijn een e-mail van ons. Hiermee kunt u de betalingsregeling gemakkelijk via iDEAL aan ons betalen.
Op MijnIncasso kunt u bij Mijn Gegevens uw e-mailadres aan ons doorgeven.
Een pre-minder is bedoeld als service van ons naar u. U kunt het zien als een soort herinnering dat de betalingsdatum van de betalingsregeling eraan komt. De pre-minder wordt ongeveer 5 werkdagen voor de afgesproken datum van de betalingsregeling door ons verstuurd. Dat gebeurt ook als u al hebt betaald. In dat geval mag u de pre-minder als niet verzonden beschouwen.
Als het de laatste termijn van uw betalingsregeling is, dan sturen wij de pre-minder op een andere datum, vrij kort na het ontvangen van de een-na-laatste betaling. U mag gewoon de afgesproken datum aanhouden om de laatste termijn van uw regeling te betalen.
U kunt controleren of uw betaling is ontvangen door ons te bellen op 088-3314500.
Het kan natuurlijk voorkomen dat u te veel aan ons heeft betaald in (één van) uw dossiers. Wij willen dit uiteraard zo snel mogelijk aan u terugstorten of verrekenen. Als u nog andere dossiers bij ons heeft, verrekenen wij het tegoed voor u met één van de openstaande dossiers. Heeft u geen andere dossiers meer bij ons, dan zijn er 2 opties:
-
Wanneer het tegoed is ontstaan door een betaling die u of iemand voor u heeft gedaan, kunnen we het bedrag terugstorten naar de bankrekening waar de betaling vandaan kwam. U kunt uw verzoek hiervoor indienen via ons contactformulier. Stuur altijd het rekeningnummer mee waarmee betaald is. Houd rekening met een verwerkingstijd van 14 werkdagen.
-
Wanneer het tegoed is ontstaan door een betaling vanuit een beslag, zijn wij verplicht om het tegoed ook naar deze partij over te maken; wij mogen het tegoed dus niet naar u overmaken. Dit kan bijvoorbeeld om beslag op uw inkomen of op de voorlopige teruggave gaan. Wij storten het bedrag in dit geval terug naar uw werkgever, uitkeringsinstantie of de Belastingdienst.
Wanneer u het bedrag dat u verschuldigd bent niet in één keer kunt betalen, is het in veel gevallen mogelijk om een betalingsregeling voor te stellen. Wij zijn niet verplicht om een betalingsregeling af te spreken, maar wanneer de afspraken met onze opdrachtgever dit toestaan, is dit zeker een mogelijkheid bij ons.
Voor het voorstellen van een betalingsregeling kunt u:
-
Inloggen op MijnIncasso. Klik op 'Regeling voorstellen'. Na het versturen van uw voorstel ontvangt u binnen 5 werkdagen een reactie per e-mail.
-
Vul ons contactformulier in. Wij sturen u binnen 5 werkdagen een bevestiging of afwijzing van de voorgestelde betalingsregeling.
U kunt op MijnIncasso zonder inloggegevens aan ons betalen. Voer uw dossiernummer, postcode/huisnummer en het bedrag in dat u aan ons wilt betalen. Zo betaalt u veilig en snel met uw eigen bank via iDeal! Uw betaling is onmiddellijk zichtbaar voor GGN. Door de verwerking van iDeal kan het langer duren voordat u de verwerking ziet bij uw vorderingen.
U kunt op verschillende manieren betalen:
- Klik op Directbetalen en betaal zonder in te loggen. Vermeld hierbij altijd het juiste dossiernummer. Uw betaling is voor ons direct te zien in het dossier. Op MijnIncasso ziet u de betaling na 2 werkdagen in uw dossier(s).
- Op MijnIncasso kunt u inloggen en direct een overzicht van uw openstaande dossiers vinden en deze betalen. Uw betaling is voor ons direct te zien in het dossier. Op MijnIncasso ziet u de betaling binnen 2 werkdagen in uw dossier(s).
- U kunt uw betaling overmaken op het IBANrekeningnummer: NL90INGB0686310357, t.n.v. GGN mastering credit, onder vermelding van uw dossiernummer(s). Voor betalingen vanuit het buitenland kunt u de BIC code gebruiken: BIC: INGBNL2A. Houd rekening met een verwerkingstijd van 2 werkdagen.
- Op al onze vestigingen kunt u contant of per pin uw betaling aan ons doen. Uw betaling is meestal direct te zien in uw dossier op MijnIncasso. Let op: soms kan dit tot een dag duren, ook al is de betaling wel al binnen. Kijk op www.ggn.nl voor een overzicht van onze vestigingen. Wij zijn maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur geopend.
U kunt controleren of uw betaling is ontvangen door in te loggen op MijnIncasso. Daar wordt de status van uw vorderingen iedere dag bijgewerkt. Het kan maximaal 2 werkdagen duren voordat uw betaling zichtbaar is op MijnIncasso, ook al is de betaling al ontvangen.
U kunt ook controleren of uw betaling is ontvangen door ons te bellen op 088-3314500.
GGN heeft geen mogelijkheid voor een automatische incasso. U kunt wel bij uw eigen bank een maandelijkse automatische betaling instellen. Controleer altijd of de betaling ook daadwerkelijk afgeschreven is van uw rekening.
Wanneer u het bedrag dat u verschuldigd bent niet in één keer kunt betalen, dan is het in veel gevallen mogelijk om een betalingsregeling af te spreken. Wij zijn niet verplicht om een betalingsregeling af te spreken, maar wanneer de afspraken met onze opdrachtgever dit toestaan, is dit zeker een mogelijkheid bij ons.
Voor het treffen van een betalingsregeling kunt u:
-
Inloggen op MijnIncasso. Klik op 'Regeling voorstellen'. Na het versturen van uw voorstel ontvangt u binnen 5 werkdagen een reactie per e-mail.
-
Vul ons contactformulier in. Wij sturen u binnen 5 werkdagen een bevestiging of afwijzing van de voorgestelde betalingsregeling.
- Op MijnIncasso kunt u inloggen en direct een overzicht van uw openstaande dossiers vinden. Hier staat per dossier het resterende bedrag dat betaald moet worden.
- Wanneer wij beschikken over uw e-mailadres, dan ontvangt u van ons een e-mail wanneer uw dossier bijna betaald is. Hierin staat het resterende bedrag dat betaald moet worden. Zo betaalt u nooit teveel en kunnen we uw dossier(s) direct na uw laatste betaling sluiten.
Als u geld van ons terugkrijgt, kan dat om verschillende redenen zijn.
Als u geld teruggestort krijgt omdat uw beslagvrije voet met terugwerkende kracht is aangepast, duurt het ongeveer twee weken vanaf de aanpassing voordat het geld door ons wordt overgemaakt.
Als u geld terugkrijgt omdat u te veel heeft betaald, duurt het ongeveer een week vanaf het moment dat de opdracht voor terugstorting in ons systeem staat.
Heeft u na de aangegeven tijdsduur nog geen geld ontvangen? Wij hebben dit zo veel mogelijk geautomatiseerd, maar het kan zijn dat het nog niet in gang gezet is. Wilt u ons dan bellen op 088-3314500 zodat we het in gang kunnen zetten?
Wanneer u een betalingsregeling met ons afgesproken heeft, dan blijft de regeling alleen gelden wanneer u het afgesproken bedrag elke maand op tijd aan ons betaalt én wanneer u geen nieuwe schulden maakt bij onze opdrachtgever.
Betalingstips:
- Gebruik voor uw maandelijkse betaling onze iDEAL-link: Directbetalen. Zo betaalt u veilig en gemakkelijk. Uw betaling is voor ons direct te zien in het dossier. Op MijnIncasso ziet u de betaling na 2 werkdagen in uw dossier(s).
- U kunt bij uw eigen bank een maandelijkse automatische betaling instellen. Controleer altijd of de betaling ook daadwerkelijk afgeschreven is van uw rekening.
Wij sturen u niet standaard een herinnering, maar kunnen direct overgaan tot de volgende stap in het incassotraject. Dit kan inhouden dat we een dagvaarding bij u langsbrengen of beslag leggen op uw loon of uitkering. Dit staat ook altijd in de bevestiging van de betalingsregeling. Daarom is het belangrijk dat u zelf in de gaten houdt dat u de betalingsregeling juist nakomt.
Als u geen contact met ons opneemt, zal het dossier doorgaans het volgende incassotraject doorlopen. Op een aantal momenten binnen dit traject is het mogelijk om kosten te voorkomen.
U kunt uw openstaande saldo inzien in MijnIncasso. Na het inloggen, kunt u het overzicht zien bij 'Mijn Vorderingen'. Het is ook mogelijk om telefonisch uw saldo op te vragen. U kunt dan bellen naar 088-3314500.
Het volledige dossier is voldaan, wij hebben zelfs teveel geld ontvangen.
-
Als u nog andere dossiers bij ons heeft, dan verrekenen wij het tegoed voor u met één van de openstaande dossiers. U ontvangt een brief van ons waarin we aangeven welk bedrag verrekend wordt met welk dossier. In onze brief leggen we uit wat u kunt doen als u niet wilt dat we het bedrag verrekenen.
-
Als u geen ander dossier bij ons hebt, dan storten wij het teveel ontvangen bedrag altijd terug naar uw werkgever of uitkerende instantie. De reden hiervoor is dat wij geen zicht hebben op eventuele andere beslagen die gelegd zijn. Het zou dus zo kunnen zijn dat het bedrag dat bij ons teveel is ontvangen, bedoeld is voor de volgende beslaglegger. Uw werkgever of uitkerende instantie heeft hier zicht op en kan dus bepalen aan wie het teveel ontvangen bedrag uitbetaald moet worden.
Het teveel ontvangen bedrag wordt door ons binnen 10 werkdagen na ontvangst of na de herberekening teruggestort aan uw werkgever of uitkerende instantie. Hier hoeft u geen contact met ons over op te nemen.
De beslagvrije voet blijkt te laag te zijn
Wanneer de beslagvrije voet te laag blijkt te zijn, storten wij het verschil naar u terug. We berekenen het verschil altijd tot maximaal een jaar voor u aanvraag, dit is namelijk wat de wet hierover voorschrijft.
Bij de zaken die wij behandelen voor een collega-deurwaarder, kunt u het terugstortverzoek direct bij hen indienen.
Het teveel ontvangen bedrag wordt door ons binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw rekeningnummer of na de herberekening teruggestort op uw rekening. Zorg er dus voor dat u bij uw aanvraag voor de herberekening van de beslagvrije voet altijd uw IBAN-rekeningnummer meestuurt.